Saturday, August 27, 2005

بحث شیرین غلات

عرض کنم که امروز با خواهرزاده محترم وارد بحث شیرین غلات شدیم و چون به هیچ روی توافق حاصل نیامد تصمیم گرفتیم به فرهنگ فارسی-انگلیسی و انگلیسی-فارسی مراجعه کنیم تا موارد اختلاف برطرف شود. اول این که رای برد(1) یعنی نان چاودار. حالا این که چاودار یعنی چه بنده هیچ اطلاعی ندارم و مسئولیتش هم با من نیست.
جو می شود بارلی(2). در ایران نان جو یافت می شود اما اینها که هزار جور نان یک دانه و صد دانه(3) و کامل دانه(4) دارند، تا حالا به عقلشان نرسیده بارلی برد(5) درست کنند.
از طرفی اوت(6) می شود جو دوسر یا یولاف. من تا حالا از وجود جو دو سر در میان غلات بی اطلاع بودم اما خب اوت میل(7) زیاد خورده ام و مزه اش هم بدک نیست. از قرار معلوم مواد غذایی بالایی دارد و به همین دلیل هم دانشجویان فقیر از آن زیاد مصرف می کنند. خواهشمندم که اوت را با اوک(8) اشتباه نکنید چون اوک همان بلوط خودمان است که رشتی های عزیز حتما بوداده آن را در زمستان های رشت خورده اند. بلوط هم به صورت دانه ای و هم مغزشده در سوپرمارکت ها پیدا می شود.
و اما جالب ترین خبر این که جوانه آلفالفا(9) که خیلی شیک و تر و تمیز بسته بندی می شود و دوستان شیک در سالاد می ریزند، همان بونجه خودمان است! اگر سالاد یونجه میل داشتید تشریف بیارید، هست

1- Rye Bread
2- Barley
3- Multi Grain
4- Whole Grain
5- Barley Bread
6- Oat
7- Oat Meal
8- Oak
9- Alfalfa

3 comments:

Andy M said...

just FYI, since it seems that you're so "obsessed" with rye!!!
,lol, it's not barkley, but a variation of wheat, to be specific, it's black wheat (chavdar), it is more "harder" than wheat and is nutritionally similar to wheat. It has the highest percentage of the amino acid lysine. It contains 11 B vitamins, vitamin E, protein and iron. This is a very hearty grain with a strong flavor. "Pumpernickel" is a heavy, dark bread made of rye flour.
hope that clears the matter.

Sibil said...

ÕÇÈÑå¡
äÞÏ Çíä Ýíáã åÇí ÇíÑæäí ÝÓÊíæÇá Ñæ äãí äæíÓí¿ ãä ãäÊÙÑã Êæ í˜ íÒí ÈäæíÓí ãä ÇÒ ÑæÊ ˜ ÈÒäã.

Azadzan said...

sibil jan:

man nemibinam chi neveshti. mamnoun mishan agar ba font ghabele khandan comment begzari.